jeanettemoback

Alla inlägg under april 2012

Av Jeanette Moback - 28 april 2012 21:29

Hej på er alla glada :)

Har vart jätte dålig uppdatering, jag har haft fullt upp + tandvärk!

Men ska bli ändring på det här!

Helgen har vart lugn, för övrigt förutom tandvärken & häst köp då :)

Har kollat några heat på GPt, sen vart det & ta ett nytt hål på min äldsta dotter + hårklippning!

Dottern skulle ha rakat på sidorna & hennes karl skulle oxå ha rakat!

Har köpt häst åt min näst äldsta dotter, så nu är hon nöjd :)

Ska bara åka & hämta henne, det är ett varmblod!!

Imorgon är det sladda runt för min son Charlie, så då ska han ut & köra lite speedway igen!

Så de blir upp tidigt imorgon & åka ut till motorstadion! Ska bli så kul så..

Nu ska jag kasta mig framför tvn & kolla sista heatet på tvn ;D

Pöss & kraaam


Här kommer lite före & efter bilder på kvällens piercing & klippning!


Dottern före

  




Dottern efter


Dottern före klippning
 


Dottern efter klippning :) (det är rakat på båda sidorna)
 


Svärsonen före
   

Svärsonen undertiden


Svärsonen nästan klar :)
     


Passar på & gör lite reklam för min dotters blogg 
www.bumbum.blogg.se 

Av Jeanette Moback - 23 april 2012 21:34

Tja på er!

Belinda här Jeanettes äldsta dotter som gästbloggar =) 

Mamma har sån tandvärk & orkar för tillfället inte blogga, så tänkte att jag kunde göra det åt henne!

Tror inte hon har skrivit sen hon satte i dom där elekronerna i huvudet eller på huvudet kanske man säger. 

Under helgen så har vi bara tagit det lugnt, vart & handla god mat osv, sen kolla vi på film =) 

Hade bara massa myspys, jag tycker det har vart jätte trevligt! Charlie har nog tyckt att de va mindre roligt xD

Men han va ute på lördagen & busa av sig lite =) 

Annars har det bara vart lugnt, inte hänt så speciellt mycket förutom att mamma fick tandvärk xD 

STACKARS DIG MAMMIII <3

Hihi, kan ju passa på & göra lite reklam om min blogg. www.bumbum.blogg.se :D

Nehe nu ska jag ut & röka igen, tyckte inte det var så länge sen jag gjorde det men men!!

Ha det så gött på er läsare!

Pöss åh hej!

Lägger in lite bilder på mammas begäran ifrån helgen!!




När vi var till sjukhuset & mamma tog bort elektronerna, sjuksystern va en riktig grinig sak xD

 


Såhär såg de ut ;D

 


Visst ser de lite roligt ut? ;D

 


Bilder ifrån när mamma var med minsta killen Charlie i skolan idag (måndag)

     


Det var en författare där, som mamma fick autograf (stavas) 

 


Barnen ifrån Charlies klassen har gjort egna världs dagböcker =) 

   


Två filmer som vi kolla på i helgen =) 

 


Älgen som vi såg när vi hade vart & hämta Nattis, Felicia & Empa ute i mörtsjötorp!

Den va jätte nyfiken på bilen.


Barn författaren =) 

   


Maten vi åt i lördags, mumms!


Charlie sover på mammas rygg xD


En jätte snygg klänning som mamma har köpt :D Visst va den snygg?

 


En mupp bild på mamma & mig :D

   


Såhär såg mamma ut i håret efter hon tagit bort elekronerna ^^

Det var skit svårt åh få bort ''gipset''


Det brann i en lägenhet på stan, de var jätte mycket poliser & brandbilar där, åh mamma va tvungen & ta kort xD 

 


Felicia har fått nya kläder som hon va jätte stolt över :)

   


Jätte mörka  regn moln & soool =) 








Några video klipp oxå =)      



 
 
 

Av Jeanette Moback - 19 april 2012 10:03

Ja idag blir det en hel del att göra.Ska snart iväg till älskade mami<3 Som dock ska hjälpa mig med att skriva en överklagan till försäkringskassan. & sen få lite info från Smedernas medlemsmöte från igår,alltid bra att veta vad som pågår & ska hända ;) 

Längtar dock till att få åka till Mälarsjukhuset & ta bort alla kopplingar till skallen,sen hem & ta en skön dusch.Tvätta håret ett antal gånger blir det nog (Y)

Nej nu blir det att fixa till sig så gott det går :P

hoppas alla får en kanon härlig dag..

Puss & Hej ;)

Av Jeanette Moback - 18 april 2012 23:13

helloj alla honungsblommor. Idag har det varit en dag som jag helst bara vill att den ska försvinna.Men fick en kommentar att istället för att skämmas ska du vara glad & bara le. Jo ju mer jag tänker på det så, visst jag kunde dock ha setat som en zombi i något hem.& varit helt väck i skallen. Ska försöka göra berättelsen kort ;) det var år 98 som jag då jobba i ett travstall & jobbade några år där.vart som mitt andra hem <3 Men hade oxå min travare där Little Tess (tokhästen) som alla kalla henne. Hm ja kanske rätt ibland, men jag älskade/ älskar utmaningar.å hon var perfekt för mig. Tess & jag tog en ridtur en härligt men dock kall vinterdag allt var underbart enda tills en man satte igång en motorsåg för att såga upp ved när vi precis hade passerat honom,Inte så lyckat Tess skena iväg med mig & jag försökte med all min kraft få stop på henne, men kommer ihåg nerförsbacken, isbana, hennes stirrande ögon som hon sett ett spöke, eftersom jag hade hennes nos på mitt lår.Men hon stanna inte kännher hur hon trevar i luften & en jätte smäll.Jag vaknar till & sitter fast i henne (stigbygeln) med foten & dras efter henne hjälmen var borta.Så förvann jag igen. När jag vakna upp hade några hämtat mig & tagit hand om Tess eftersom hon sprang hem /(till stallet) Krister min dåvarande man, hjälpte mig hem.Så var jag hemma ett par dagar, men satte igång & joba så fort ögonen kunde fokusera på det mesta.Det jag INTE gjorde var att uppsöka akuten på än gång. & det är något jag ångar. 2001 Fick jag mitt första problem, jag kunde helt plötsligt inte sova eller prata. & en natt small det till, jag fick ett epanfall. Tog kontakt med läkare efter några dagar & efter ca 2 veckor ringde dom & tala om att du har som en grönsak i skallen & den blir bara större & större. Alltså den dag jag rasa vart det en kraftig blödning i skallen, som legat flera år & kalkat av sig tills den explodera. Jag fick gå med epanfall som kom tätare & tätare. Men 2004 vart det akut till Uppsala akademiska, Gick igenom ett helvete & hela familjen oxå. Feb 2006 var dom tvungna att göra en operation, som dom inte kunde säga något om, 50% chans på ALLT vad & ingenting men var tvungen för min hjärna höll på att dö. & jag som människa oxå. 21 läkare på plats & det gick vägen.. Efter denna operation har jag tackat gud för att jag lever & mår bra! Men jag har även förbannat honom många gånger för mitt liv var så snett & att mina barn fick lida så länge & mycket. jag hade min närmaste vän Biggan hos mig många gånger, Peter,Mamma, & mina BARN. Det är jag så enormt glad över.Så nu ni som har sett kortet jag satte ut & undrat vad det va! Så vet ni nu. Ta inte livet förgivet & uppskatta dina nära & kära. & det som oxå är viktigt är att DU gör som DU vill & känner för. Testa dig framåt i livet, Det har så mycket att erbjuda dig. Idag mär jag underbart bra, & har inte haft ett enda epanfall efter operationen, visst känner jag av det ibland. Men det kan jag leva med, alla är dock inte perfekta. Korten jag lägger ut nu, ser jag värsta sexig ut hahahaa. nej men det är en regristrering hur hjärnan är i skick ;) & hur den funkar i sovande tillstånd. Godkänner läkarna detta nu, så får jag som jag hoppas nu.Behålla mitt körkort, det har blivit nya hårdare regler.Så det är därför jag fått gjort massor av tester& lämnat prover. Så hallå jag har kort på min hjärna & då har jag bevis på att den finns,så det finns inte en jävel som kan säga något annat Peace & Love (Y)  Ha en härlig stund nu Bye Bye               det detta är min älskade mami <3 Margaretha som stötta mig mycket, & kom över efter Smedernas medlemsmöte ikväll.Som jag skulle ha gått på, men kan ju inte bjuda alla på ett gott skratt.& hade inte ork, mer ont. puss & Hej  

Av Jeanette Moback - 18 april 2012 22:57

Orkar inte skriva så mycket, men kan berätta att Felicia & Empa jobba på hårt. Kjelle min svärson stod & var mer kaxig så tvinga honom att rida ;) Hahahaa. Belinda tvinga jag även upp oxå. Charlie behövde jag tvinga upp, han tjata direkt vi kom utCHARLIE = Jag VILL rida på BULLEN vill vill. & så vart det oxå & Nattis ledde honom tills han tröttna & skulle absolut rida själv, han lyckades så duktig kille & Bullen oxå (Y) Sen måste jag gratulera Kjelle & Belinda till deras förlovning Grattis grattis,svårt att glömma månad & år NOOOT Felicias 10års dag (Y) Yehaaa;).. Kort kommer här.                                                      

Av Jeanette Moback - 18 april 2012 22:46

Ja dagen igår vart jätte lyckad för Felicia & familia oxå.

Härlig eftermiddag vart det oxå med häsar & ridturer.Lägger upp Kort +

Videoklipp som jag skartta mycket åt ;) Hoppas ni får er ett skratt. Puss & Hej


 
 
 
 

Av Jeanette Moback - 17 april 2012 09:22

Hipp Hipp Hurra För våran Tös, SOm 10 År IDAG <3

Börja mycket tidigt med sång,Frukost & presenter. Sen vart det noga med utseendet till skolan idag (Y) Hon fick på morgonen Present kort på 400:- från mormor & från farmor, en nescesär med parfym, borste mm. Av Charlie en ryktborste & en tvättsvamp till hästen. & en digital kamera av mig & Nattis & nya ridskor ;). Ett par Jeans & en del linnen av stödfamiljen,så hon var super nöjd. Men helst hade hon nog sett en häst i rummet hahahaa. Mera paket kommer efter skolan,med fikat. sen blir det ridning (Y) Myyys. Skriver mer till kvällen. Nu kommer det kort från tidiga morgonen <3  Puss & Hej.                                       Från Liten till stor <3 & hennes favorit häst Sessan som hon får låna av Empa, när hon har lektioner <3 <3 <3

Presentation


Hejsan.
Mitt namn är Jeanette, är ensamstående mamma till 5 barn. Vi har 5st katter & ett marsvin, ridning står på schemat oxå :) I min blogg får ni läsa om min & barnens vardag & vad som händer runt omkring ex; från tvättstugan till speedwaybanan, från

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards