jeanettemoback

Alla inlägg under mars 2012

Av Jeanette Moback - 22 mars 2012 19:20

Fattar inte vad tiden rullar på, tydligen lite för fort för att hinna uppdatera bloggen "ILLA" jag vet ;)

Måndags hända nog inget speciellt, samma gamla vanliga rutinerna i hemmet.& en grym träningsvärk i magen. Efter ett tufft pass med hjulet, som blivit min bästa vän.Morgon & kväll.Täbkte skaffa mig lite magrutor till bikinidax ;) 

Tisdag vart det mer pirrigt förberedelser för häst ridning efter 7 år.Jag på Gosa, Nattis på Bullen & Felicia på Sessan så klart ;) det var pirrigt innan jag kom upp på Gosa, trodde inte ens att jag skulle komma upp på henne hahahaa.Men det gick kanon fast träningsvärken hade blivit sju resor värre & satts sig även i benen. Men vilken underbar eftermiddag det vart, efter lektionen tog jag en ensam skritt tur med Gosa den var myyyys, efteråt vart det fika med alla, då även Marie & Sebban var med & som dock var med & titta & tog lite kort under tiden Empa hade ridlektioner med oss alla tre ;) Myyyysss <3 

Onsdag, herre gud vilken TRÄNINGSVÄRK. Jo, att jag levde det kändes allt,hahahaa. Men ändå skönt.vart lite slappar dag, med lite beställningar av det ena & andra till Nathalie,Felicia & mig mm.. Var & kolla lite på Bidermans & Granngården,shoppa lite grann ;) Sen vart det svordommar & irritationer på bilen som bråka .. Hatar nyare bilar som man inte kan mecka med som med dom äldre bilarna grrrr! 

Idag vart det frulle, kasta iväg kottarna till skolan som varje morgon. Sen satte jag mig ner & gjorde upp ett test på min rökning, för att kolla vad som kan göras för att sluta.När jag inte bara kan sluta sådär bara :/ Sen satte jag igång med storstädning med mycket MUSIK :P Senare vart det att göra ett minneskort till Lillan (Vovve) & Lina(Katt) som lämnade sin älskade familj Rosenström idag & kom till himlen <3 <3 Nu blir det att fläta Felicias hår & designa mina naglar igen. Försöker tänka på annat, ska iväg till neuvrorehab i morgon & göra körkortsomdöme,pga att jag vart opererad 2006 i Uppsala med 21 läkare, som dom aldrig gjort förr, för en hjärnblödning mm. Inget mer jag vill gå in på.Finns frågor varsågod att fråga! 

Så är grymt orolig, men samtidigt en längtan till Gosa, för i morgon eftermiddag blir det ridning igen. Felicia är så duktig hon har redan test hoppat på lågnivå, men ändå.Hon ligger före sitt chema ;) Hon har nog en otroligt duktig lärare.Emmelie Empa Rosenström,tackar henne med hela mitt hjärta <3 

Men kommer kort från lördagens nageldesign & tisdagens ridning ;) Ha det gott alla underbara fina människor som kommer in & läser min Blogg. Ska bli bättre på uppdateringar lovar jag & dock då mindre att skriva ;) Puss & Hej <3 



Av Jeanette Moback - 17 mars 2012 21:25

Snacka om att tiden går fort nu, jag hinner inte med själv. Men kanske är skönt för då närmare vi oss VÄRMEN som jag längtar efter som en SJUKT F****NG Dåre. ja ja, men som sagt i Torsdags vart det hej & hå fart på alla sätt. Mycket strul på förmiddan & möten.& en sjukt j***a snut som stoppa mig efter att ha åkt efter mig sjukt länge, men när jag svängde in till kidzens skola, för att hämta dom så slog dom på sirenerna.Jag stanna självklart & öppna dörren,då kom den ena polis fram & bad om att få se mitt körkort, under tiden går den"Stöddiga" polisen runt min bil & kolla in i den & där satt då Nattis Belle & kjelle. Jag fick frågan om jag var nykter,Ehh jahaja.Hm fan är det här, tänkte jag.Men svara absolut,det är dock förbjudet att vara alkoholpåverkad & köra bil.& blåser i röret, klart & fint.Trpdde jag skulle få åka därifrån,MEN nej då. Kan du kliva ur bilen, säger då den ena polisen.Jag klev ur & då ställer dom mig bakom bilen & för en dialog om jag använder Narkotika BAHAAA,Javisst NOOOOOT. Dom förstörde hela jä**a dagen & kvällen för mig. Men fick iaf åka därifrån sen. Hämta kidzen sen ut till familjen Rosenström på landet.helt underbart.Felicia red Sessan & Nattis red Bullen <3 Det vart en massa tok i stallet & men det vart lite mycket folk så kunde inte begära mer :D sen hem fixa ordning Tacos mums, kan tyvärr inte låta bli kött.Förlåt "Earth" <3 Fredag skicka kottarna till skolbussen sen vart det att ringa polisstationen vart kopplad till 4 ställen tills jag kom till rätt person,vart dock orolig vad det hela handla om. Men mannen jag prata med visste ingenting & mina kolla alla uppgifter på mig,där var jag helt ren inte ens en uppgift på att polisen stannat mig!! Mycket märkligt??!! Men glad vart jag dock ;) Åkte ut sen med Nattis till Bälgviken där Familjen Rosenström bor :P Vart att hänga ett tag i stallet sen in & fika. vart "lite" mycket sena sen till skolan & hämta kottarna ,sen vart det kväller. vart att sitta & lyssna på musik till halv fyra på morgonkvisten. 

Ida vart det frulle sen tvätta & vika tvätt, hänga tvätt.Sen stack vi iväg till min älskade Mami <3 hon är absolut den bästa underbaraste människa att ta hand om dom äldre (ålderdomshem) hoppas jag får en som henne när det är dax för mig att klättra in där. En ROS till MAMI, Margaretha Moback  <3 ja men hamna hos henne så bytte dom fula vinterdäcken till Fina lågprofilsdäck nice som fan ;) :P sen tog jag ut högtryckstvätten & passa på att tvätta bilen.MYCKET NCE vart den då :P Härligt. saknar bara min Dodge nu, men söker efter en annan ;) Kvällen sluta med en dusch & kaffe & massa mys framör lite spel & tven.

I morgon blir det att sticka till Mami & göra en smörgåstårta,för (styv)far min fyller på måndag. Sen ut & hämta Nattis & Empa, får se om Sebban kommer med hem eller hur han gör??!! Empa ska till pojkvännen, som bor i närheten mig så det passar perfekt ;) Jag har haft mina tankar på en häst, som jag verkligen vill ha.Men tvekar ändå. Vet inte hur jag ska göra?? nej nu ska jag sluta skriva, för nu ska det målas motiv på naglarna Puss & Hej Kärlek till Dig ;)



Av Jeanette Moback - 17 mars 2012 20:56

Av Jeanette Moback - 15 mars 2012 10:02

 Bevara Vargen. 

 
Av Jeanette Moback - 14 mars 2012 22:36

Hejba ;) Sitter & är grymt hungrig, men försöker hålla igen på allt nu.Dock inte kaffet :P Leva på bananer är kanske inte så great. Tappar lite styrka & ork. Men fick iaf en hel del gjort idag. Skicka iväg kidzen till skolan,hann kasta in lite tvätt, plocka bort plocka fram :D Sen en massa snack i luren. Åkte till min älskade Mami <3 & släppte ut hennes gammelkatt "Finduz" eftersom hon jobba så grymt mycket ;) Så under tiden så passa jag på att städa/dammsög ur bilen, oj kan bara säga att det behövdes. Jissus så mycket skit det kan bli i en bil :D Polera hela inredningen(Icke bra) upptäckte jag när ratten vart grymt hal, så tappa ratten & växelspaken gled ur handen några gånger Hipp hipp hurra för mig ;) Men iaf, när vi åkte hem fick CHARLIE äntligen sin besin & olja. Så det vart bara att hämta kottarna, hem & laga mat till vissa medans jag åt banan dårå :P Sen ut & köra fyrhjuling, speedway åket vart det inget med den ville han inte köra här hemma.Utan bara ute på motorstadion så klart. Kvällen vart tröttsam för både mig & kidzen, sitta med läxor är ingen höjdare när man är grymt trött & Jag (hungrig) :( Men gjorde det hela lite roligare genom att höja upp musiken när det kom grymt bra låtar på radion :P Nu ligger kidzen & sussar förfullt sen några timmar tillbaka & jag är halv död, & försöker hitta några bra snygga Piercingar till försäljning alltid kulEftersom jag Piercar mm. Men jag har haft en skön dag med mina underbara kottar,Felicia Charlie Nathalie belinda & svärsonen Kjelle ;) I morgon väntar andra äventyr, då är det kolla på en Eu moppe till tonåringen, som redan kört slut på en. Sen ut till Stallet & rida :P Så nice att komma ut till familjen Rosenström.Så får vi se vad det blir för överaskningar där ute??! Who Know :0 Här kommer några kort från Charlies"Tarzan" vårdebut 2012 ;).... Glöm inte bort att ta hänsyn & vara varsam om den du håller av.& det viktigaste av allt "Våga Vara Dig Själv" Puss & Hej.. Kärlek 
                   

Av Jeanette Moback - 14 mars 2012 09:11

Japps då var det mitt i veckan & IDAG sk det komma hem BENSIN till Charlie så han får gasa på idag. Kanske dock oxå blir mindre lerig & med tanken från igår,när vi åkte från stallet. Så kan bara tala om att idag blir det innertvätt i bilen & utvändigt likaså. Felicias ridning har i all ära gott fort framåt, får tacka Emmelie Empa Rosenström för det. Helt otroligt duktig lärare .

Från det ena till det andra, finns det någon annan som ledsnat på att lyssna på snacket om Melodifestivalen, jag kan inte ha radion på längre.Dom spelar sönder låtarna :/ Crazy.. 

Har stora funderingar på hur jag ska kunna gå ner i vikt! Finns det några förslag? Jag är less på allt & har ett skadat knä, så det håller inte när jag springer. & jag måste ner ca 6 Kg. Jag träna som en tok när jag bodde i katrineholm,men det vart en besatthet istället. 5 dagar i veckan i 5 år,6 bara lyfta skrot,,jihooo. Rimmar illa. Skadade axlar,skadade handleder, men det är ett mindre problem. smärta får man leva med.Hade skaplig kropp iaf :P 

Hallå om nu någon skulle läsa detta= Jag söker hus att hyra runt Hållsta ;) minst 6 rummare ;)

Det är mycket som snurrar i skallen på mig  hahahaa..

& snart rullar Speedwayn igång, då blir det att resa land & rike runt igen :) 

den 31 mars har jag stora funderingar på att åka till Sthlm. På en spelning med några olika Artister(VILL VERKLIGEN DET) Earth Hour eftersom jag även hjälper WWF, som jag & kidzen tycker är viktigt det skulle DU oxå göra, istället för att köpe en flaska parfym för 800:- eller smink som är testade på djur. visst nu menar jag inte att du ska sluta shopa, men kanske kunna undvara 100:- till WWF det hjälper till mycket! 

Ja ja nu ska jag inte predika om det ;D Men en god & fin gärning dessutom bevara djuren som är utrotningshotade.

nej nu ska jag lyfta mig i kragen & ta tag i dammsugaren. & se om det blir en bättring i bilen :P Sen fixa utsidan,blir nog att kolla om Micke V M ;) jobbar hahahaa.Snabbtvätten fort in fort ut :P Great.

SEN BENSIN + 3takts olja ...JAAA, jag ska ringa Micke E som ska komma & fixa Nathalies eu moppe oxå.Men nu vart det mycket :*

Ha en underbar dag alla fina Hi-5 Puss & Hej på sig

Presentation


Hejsan.
Mitt namn är Jeanette, är ensamstående mamma till 5 barn. Vi har 5st katter & ett marsvin, ridning står på schemat oxå :) I min blogg får ni läsa om min & barnens vardag & vad som händer runt omkring ex; från tvättstugan till speedwaybanan, från

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards